FAQ

Wanneer kan ik het best een bruidstaart bestellen?

Omdat we maar een beperkt aantal bestellingen per week / per dag nemen, kunnen de populaire datums snel vol zijn. Om er zeker van te zijn dat wij de dag nog beschikbaar hebben adviseren wij 6-9 maanden voor jullie bruiloft contact op te nemen. Met minder dan 3 maanden voor jullie trouwdatum, zeker als het om het hoog-trouwseizoen gaat, is de kans klein dat er nog plek is. Maar… nooit geschoten is altijd mis 😉

Ik trouw pas over 18 maanden. Kan ik alvast een bruidstaart bestellen?

We spreken af voor een adviesgesprek en een proeverij met bruidsparen die over minder dan 12 maanden trouwen. Uit onze ervaring heeft het bruidspaar dan al de trouwdatum, de trouwlocatie en de stijl en/of thema van de bruiloft besloten, wat voor ons een goede basis is om het gesprek over de bruidstaart te hebben.

Willen jullie toch alvast een datum reserveren, dan maken we een factuur aan van 25,00 euro om de datum te reserveren. Bij uiteindelijke plaatsing van de bestelling worden deze kosten in mindering gebracht op de factuur.

Hoe kan ik betalen?

Door overmaken naar onze bankrekening. Alle betaaldetails vinden jullie op de factuur.

Wat gebeurt als ik mijn bestelling annuleer?

Annuleren jullie meer dan 28 dagen voor jullie datum, dan krijgen jullie het volledige bedrag terug. Annuleren jullie minder dan 28 dagen voor jullie datum, dan krijgen jullie maar een deel van jullie betaling. Voor de exacte percentages kunnen jullie kijken naar onze Algemene Voorwaarden.

Hoe groot wordt mijn bruidstaart?

We rekenen een royaal stukje taart per persoon van 5cm x 3,5cm x 10cm. Op basis daarvan:
2 lagen taart – vanaf 20 personen
3 lagen taart – vanaf 30-35 personen
4 lagen taart – vanaf 60 personen
5 lagen taart – vanaf 100 personen

Moet de bruidstaart gekoeld worden?

Dit is volledig afhankelijk van de gekozen vulling. Bij het gebruik van slagroom, bijvoorbeeld in een mascarpone room of een chocolademousse, mogen de taarten maximaal 2 uur buiten de koeling (bij kamertemperatuur). Crèmes op basis van boter kunnen veel langer buiten de koeling staan. Let er op dat de taart nooit direct in de zon staat, onafhankelijk van de vulling.

Wanneer moet ik de taart uit de koeling halen?

De taarten met een vulling die gekoeld moet blijven (room, mousse) zijn het lekkerst als ze een half uur van te voren uit de koeling worden gehaald. Serveren jullie de taart midden in de zomer, met temperatuur rond 25-30 graden? Dan kan de taart prima direct uit de koeling geserveerd worden.

Taarten met crèmes op basis van boter (meringue crème, cream cheese) moeten minimum 2 uur van te voren uit de koeling worden gehaald.

Kan ik zelf een taarttopper aanleveren?

Dat is zeker mogelijk. Graag ontvangen we deze enkele dagen van te voren om te kunnen beoordelen of deze extra steun nodig heeft in de taart en of deze geschikt is om op een taart te plaatsen. Jullie kunnen ook kiezen om de topper bij jullie locatie voor mij achter te laten. Laat dan wel weten hoe groot en zwaar de topper is.

Kan ik mijn eigen taartplateau gebruiken?

Ja, dat is mogelijk. Hou bij het gebruik van een eigen plateau rekening met de maximale belastbaarheid, jullie plateau moet 5-10kg kunnen dragen (bruidstaarten tot 60 personen).

Bij Gebakkerij kunnen jullie ook een passend taart plateau huren.

Mogen kinderen mee naar de bruidsproeverij?

Dat mag, maar hou er rekening mee dat kinderen het meestal (te) lang en maar saai vinden. Het bespreken van alle details rond jullie bruidstaart wordt dan vaak lastig.

Kan ik de bruidstaart invriezen?

Ja, als de taart meerdere malen luchtdicht wordt verpakt is dit zeker mogelijk. Een verse jubileum taart 1 jaar later bestellen is uiteraard ook mogelijk.

Kan ik verschillende smaken in de bruidstaart verwerken?

Jazeker, per taartlaag is een andere smaak mogelijk. We raden echter aan om maximaal drie verschillende smaken per taart te kiezen.

Ik heb een allergie. Maken jullie ook taarten zonder noten/gluten/suiker etc?

We doen ons best om een allergie taart te maken voor jullie. Let er op dat onze keuken NIET noten-vrij/gluten-vrij/suiker-vrij/etc is. Er kunnen dus altijd sporen van deze ingrediënten in jullie taart aanwezig zijn. We kunnen dus geen verantwoordelijkheid nemen voor allergische reacties. Klanten zijn zelf verantwoordelijk om ons te informeren over eventuele allergieën voor de bestelling geplaatst wordt.

Wat zijn jullie werkdagen?

Wij werken van dinsdag t/m zaterdag. De zondag en maandag hebben we weekend 🙂

Ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Stel gerust je vraag via email: info@gebakkerij.nl